Ekonomi

İstanbul finali 3 günde Türkiye’ye 75 milyon euro kazandıracak

Daha önce oynanan final maçlarında kartlara yapılan harcamaların bilgileri incelenerek yapılan araştırmaya göre; Şampiyonlar Ligi Finali ev sahibi şehre 3 günde yaklaşık 75 milyon euro kazandırıyor. Türk taraftarlar ise derbi günlerinde takımlarının mağazalarından normal maç saatlerine göre 3,5 kat daha fazla alışveriş yapıyor.

Mastercard ve Garanti BBVA Payment ev sahipliğinde düzenlenen etkinliğe Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Davet Süzer ve Mastercard global marka elçisi Portekiz eski milli futbolcusu Luís Figo da katıldı. Sistemler.

Etkinlikte konuşan Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, “Mastercard olarak yaklaşık 30 yıldır ana sponsoru olduğumuz UEFA Şampiyonlar Ligi Finali’ne bu yıl İstanbul’da ev sahipliği yapacağız.

Mastercard olarak son üç final maçına ev sahipliği yapan şehirlerin kart harcamalarını inceledik. Türkiye’nin geçen yıl 44 milyar Euro’luk toplam turizm geliri ve aynı dönemde İstanbul’un toplam turizm harcamalarındaki yüzde 40’lık payı dikkate alındığında finalin oynanacağı hafta sonu taraftarların 75 milyon Euro harcayacağını öngörüyoruz.”

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Davet Süzer, “Futbol günümüzde sadece bir spor değil, doğrudan ve dolaylı olarak etkilediği branşlarla dev bir sektör.

Futbolun hem yerel hem de küresel ölçekte ülke ekonomilerine katkı sağladığı bir gerçektir. Futbolun bu dev ekosisteminde futbolseverlerin en çok etkileşimde bulunduğu segmentlerden biri de ödeme sistemleri. Futbol tutkusunun ön planda olduğu ülkemizde taraftarlık olgusu, takım tutmanın ötesinde marka tercihlerinden alışveriş alışkanlıklarına kadar geniş kitleleri etkiliyor.

Futbolun yarattığı bu etkiyi, trendleri ve harcama alışkanlıklarını Garanti BBVA olarak 25 milyondan fazla kart müşterimizle net bir şekilde gözlemliyoruz.” söz konusu. Etkinlik kapsamında Mastercard marka elçisi Portekiz eski milli futbolcu Luís Figo da basın mensuplarıyla görüşmeye geldi. Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Figo, “Futbol tutkusu dünyanın her yerindeki insanları bir araya getiriyor.

Futbolun merkeze alındığı böylesine büyük ve keyifli etkinliklerde Mastercard ile bir araya geldiğim için çok mutluyum. İstanbul finali yaklaştıkça tıpkı Türkiye’deki futbolseverler gibi benim de heyecanım artıyor. Türk hayranlarla aynı duyguları hissetmek harika. Umarım bu ortaklık benim ve buradaki herkes için unutulmaz bir deneyim olur.” söz konusu.

haber-toroslar.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu